Tuesday 24 February 2015

Cara makan Collagen Shaklee : Tips

Kolagen ni elok amik waktu pagi or malam. sebabnye, pagi ni adalah masa yang paling baik untuk penyerapan nutrien dalam badan. dan malam pulak adalah masa utk repairing. Pengambilan yang berterusan akan menunjukkan hasil yang sgt memberangsangkan. Ada yang seawal 3 minggu. tapi Shaklee memang da declare awal2, paling awal biasanya 8 minggu, berdasarkan research yang diorang da buat.

nak makan pagi ke malam memang mudah, tapi mampu ke nak telan camtu je? secara jujurnya, saya memang tak mampu. lagi lagi untuk orang yang liat nak makan supplemen bancuh2 macam saya ni.. kalo pil, bagi sekotak pon saya bole telan.. so, saya pelbagaikan cara. saya amik collagen waktu pagi. sebab malam saya allocate untuk vita c, vita e dan oste.


Cara saya makan Collagen Shaklee; 

1. setiap pagi, saya akan bancuh kolagen dengan sunquick. nape sunquick? sebab rasa sunquick yang masam tu bole tenggelamkan rasa kolagen.
2. kalo da boring, saya selang2kan dengan bancuhan kolagen, Cinch tea dan lemon. dan rasanya memang sgt mabelesla.. tak cukup sekali shake. kene letak lemon, pon sebab nak hilangkan rasa kolagen tadi.
3. kadang2 bila ari cuti, saya suke campurkan collagen dalam makanan saya. nasi goreng ke, mee goreng ke. memang obvious la, takde rasa langsung. especially kalo makanan yang berkuah, contohnye, mee hailam. bole refer kat entry sy sblm ni, mee hailam collagen
3. bole jugak kalo nak blend dengan kurma or any fruit. nak buat juice. 
4. kalo nak g makan tu, bawa je satu sachet, bancuh je dalam air. 


Collagen + Cinch Tea + Lemon
tapi as for saya, saya memang prefer dengan air yang masam, sebab rasa kolagen tu hilang. kalo tak, saya tak lalu.. hihi..

so, bolela kalo nak cuba beberapa cara yang saya guna ni. BEAUTY IS PAIN. ^____^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...