Sunday 22 February 2015

Kisah disebalik Ironman : Maria Awi

Iron Man? kenapa? Haaa, jangan tak tau, ini adalah homework kami. Jangan ingat jadi cikgu je bagi homework kat student, saya yg cikgu ni pon kene buat homework tau.. baru-baru ni, pada 17 Februari 2015, hari Selasa, saya dengan 9 orang lagi rakan-rakan shaklee (nama biasa denga, tapi baru 1st time jupe) mengikuti 1 kelas dibawah Neni Lyna dan Atok Zinul. 

Kami diminta menyenaraikan 3C kami dalam 1 kertas. Apa itu 3C?

1. Country - yang kita nak pegi sangattt
- Saya punye, saya tulis Mekah, Paris. da dapat gi Mekah, baru saya nak gi Paris. takde reason for Paris, tapi cam best je... 
2. Car - yang kita nak sangatttt
- Saya suke sangat dgn XC90 yang baru. Kat Malaysia tak kuar lagi. How i wish i could have 1.. (sambil terus berangan)
3. Character - yang kita suke
- Saya suke sangat dengan attitude, cara, kepimpinan Tun Mahathir Mohamad. Saya rasa ramai je agree dengan saya. 

Lepas da tulis, kami kene lipat kertas tu dan sebelum abis kelas, diagih2kan sorang satu, randomly. Dan sebab tula tajuk Iron Man ni kuar. Saya dapat kertas Maria Awi, ibu kepada 2orang anak yang sebelum ni bekerja di Sirim dan sekarang da menjadi WAHM dan memang da fulltime buat shaklee. Maria berasal dari Kemaman, Terengganu dan sekarang menetap di Nilai. Jom kita skodeng Maria jap.

Inilah Maria Awi
Haiish, kualiti gamba ipad mini ni memang teruk. Maaf ye Maria. Terlindung kecantikan kalo amik gamba gune ipad mini.. (oh, patutla saya selalu nampak kurang cantik dalam gamba.. salah ipad upenye) *______^

Dalam 3C Maria, saya tertarik dengan character yang Maria pilih. IRON MAN. Saya tak tanye Maria kenapa dia pilih character Iron Man, tapi saya rasa saya tau kenapa. Bole baca Iron Man Attitude. 'Ironman is about the attitude of never giving up'. Bersesuaian dengan cover photo dari facebook Maria, "I dont stop when i am tired.. I stop when i am done!".  Dan, itulah Maria Awi. 

Dari bekerja makan gaji, dia mencuba bidang perniagaan yang berbeza-beza. Macam2 dia kate dia jual. Dan akhirnya bertemu dan jatuh cinta dengan Shaklee. Aktif dengan shaklee sejak awal tahun 2013 sehingga sekarang. 

Nice phrase
Saya berdoa, semoga apa yang Maria impi dan hajatkan tercapai. Semoga Maria terus success dengan shaklee dan semoga ukhuwah yang terjalin ini akan berkekalan hingga keakhirnya. Insyaallah.


Last but not least, my new fren too. Tablemate masa kat kelas, Ainul Malik.. Nice to meet u Ainul.

Me and Ainul

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...