Tuesday 24 February 2015

Kelebihan Kolagen : Shaklee Collagen Powder

Sinonim sangat rasa kolagen dan rasa hanyir. adakah itu mitos atau pon realiti? Secara hakikatnya,  kolagen merupakan sejenis protein yang sangat diperlukan oleh tubuh badan kita untuk memelihara keremajaan dan keanjalan kulit. Secara semulajadi, kolagen memang ada dalam badan kita tetapi semakin kurang dihasilkan sejajar dengan pertambahan usia. tapi sebenarnya usmur bukanla faktor utama kekurangan kolagen dalam badan kita, tetapi, ia lebih disebabkan faktor luaran. Cahaya matahari, Radikal bebas, Merokok dan lain lain lagi.  

Shaklee Collagen Powder adalah sejenis kolagen tulen yang diekstrak dari sisik ikan merah. Ia sangat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. Sebelum kita mengetahui kelebihan kolagen ni, kita tengok dulu punca kepada kebaikannya. 

Apakah ramuan utama dan fungsinya?

1. Kolagen dari sisik Ikan Merah 
    - sisik ikan merah adlah sumber kolagen yg premium sebab, kurang pencemara dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding kolagen haiwan.

    - Camellia Japonica ni adalah adalah spesis bunga rose. Biji dari bunga rose ini adalah sebagai bahan utama dalam penghasilan kolagen. Ini adalah kerana ia terdiri dari asid oleik, satu omelien dan pelembap kulit yg hebat dan isoflavon iaitu antioksidan semulajadi yang mengurangkan radikal bebas.

Camellia Japonica
3. Ekstrak Pfaffia
    - sejenis ginseng, yang apabila digabungkan dengan biji Camellia japonica, ia membantu memformulasikan kolagen dan asid hyaluronic. Acid hyaluronic ini memainkan peranan penting dalam menghidrat tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut, lembap dan licin.

4. Elastin dari kolagen ikan
    - Elastin ini berfungsi memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberi reaksi melantun apabila ditarik. 

5. Vita c dan Vita B
    - Vita C menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita. 
    - Vita B pula diperlukan dalam metabolisma karbo, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen di dalam sel.

6. Ekstrak kekerang
   - Glucosamine adalah penting didalam sintesis cecair synivial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.

    - membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen.

Shaklee Collagen Powder

Seterusnya, kita tengok kelebihan Shaklee Collagen Powder ini.

* mampu membantu kulit kita mengekalkan elastisiti semulajadi dan memperlahankan kehadiran kedut kedut akibat penuaan. tapi orang yang muda pon ramai je yang da mula berkedut. 

* membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula,

* kuku akan jadi lebih sihat. 

* Kulit akan kurang kering, elastisiti bertambah baik, kulit akan cepat sembuh sekaligus mengurangkan parut2.

* membantu menguatkan tulang. kolagen ni sama je pentingnya dengan kalsium.

* mengurangkan kesakitan dan geseran di sendi sendi. tengokla dalam bahan-bahan utama shaklee collagen ni. 

* baik untuk mata. kornea perlu kolagen utk membantu otot mata supaya tetap anjal.

secara dasarnya, kolagen memang membantu mengurangkan kesan kesan penuaan. tetapi manfaat yang diperoleh dengan Shaklee Collagen Powder ini adalah lebih baik. 

Masa penggunaan :

Pagi adalah masa yang paling baik untuk penyerapan nutrien dalam badan
Malam pula adalah masa pembaikan sel sel dan tisu dalam badan.

kedua-dua masa ini adalah masa terbaik untuk meminum collagen untuk mendapatkan result yang maksimum.

Selamat mencuba.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...