Saturday 28 February 2015

Mengatasi Sembelit Semasa Pantang

Sembelit masa pantang memang normal. lagi-lagi kalo kita memang takde pengalaman langsung, maksudnya baru anak 1st la.. Tapi sebenarnya ada cara yang kita bole guna pakai untuk atasi sembelit ni. 

Masa anak 1st, saya memang mengalami sembelit yang sangat kronik. even saya memang selalu sembelit pon tapi masa pantang ni lagila kronik. Sebelum ni, which is masa anak 1st, saya gune ubat ni,
Ini ubat sembelit
Tapi, sebenarnye gune ubat ni tak membantu pon,even sangat tak membantu..lagi suffer adala.. Haha.. Ubat ni menggalakkan rasa nak buang air, tapi najis tetap keras.. So, can u imagine? Dala tengah berpantang.. Jahitan memang ofcosla blom baik lagi, baru 4,5 ari bersalin. Rasa nak pengsan pon ada.. Sumpah taknak da pakai ubat tu lagi..😅

Start anak kedua, saya da tak sembelit lagi? Sebabnye, saya da mula kenal ni..

Ostematrix
Ostematrix ni adalah kalsium Shaklee. Ia diformulakan dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium,fosforus dan Vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. kenapa Ostematrix ini diformulasikan camni? sebabnya keseluruhan nutrien ni perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan dapat menghalang endapan sesetengah mineral. Kalo buat asing2, jenh nak makan berbiji-biji supplemen dalam 1 masa, kan?

Apa pulak kaitan Ostematrix ni dengan sembelit? saya mula-mula dulu pon konpius gak.. haha.. tak pasal-pasal, kan? jom kita tengok.

Manfaat Ostematrix @ Kalsium Shaklee :


1. Menguatkan tulang - ia adalah kalsium dan ofcos, tugas utama adalah utk menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, tulang, gigi dan sistem saraf. 

Haa, saya nak share 1 cerita. kawan saya ni patah tangan.  Doktor yang rawat dia kate, tangan dia sembuh lebih cepat dari keadaan patah yang biasa. sgtla suprise. doktor tu tanye dia, dia ada amik any kalsium ke tak.. dan jawapan dia memang yela, sebab dia pon memang pengguna tegar shaklee. takla kita nak cakap baik sebab Ostematrix ni, but its good la baik cepat kan.. lagipon, no harm kot kalo makan pon.. hihi.. 

2.  Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - pengambilan 600mg kalsium sebelum tido dapat memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi even artritis.

itu yang kalo pregnant takleh tinggal Ostematrix ni. kalo tak, sure cramp malam-malam. so far so good, bole la nak compare, anak 1st, 2nd, tak kenal lagi Oste ni.. bila makan masa anak 3rd, memang feel soooo good la.. 

3. Meringankan stress - mengimbangi tekanan darah. memelihara denyutan jantung. penenang saraf. menggalakkan tidur selesa. memperbaiki jantung berdebar. Gementar. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam. 

nak tido yang berkualiti, amikla 4 biji Oste ni b4 tido.. tak caye, bole bezakan.. amik dan tak amik..

4. memperbaiki masalah haid - kajian menunjukkan pengambilan 100mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil. 

1000mg tu bersamaan dengan 4 biji. ni dia punya count.

1 table  = 250mg kalsium = 1 gelas susu tinggi kalsium = 80 biji badam

daya ke nak makan 80 x 4 biji badam sehari? hikhik... ni cume contoh je..

5. memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik 

memudahkan rembesan kuar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kasium dan melarutkan batu karang. ok, saya senang berak. saya da tak sembelit. weee...

Walaupon makan ostematrix, saya tetap amik air yang banyak.. sebenarnye tubuh kita ni perlukan air 3 liter sehari walau ape sebab sekali pon. sekali gus, untuk menghasilkan kulit yang sihat dan melembutkan najis. 

MamaQ disini. 0 1 9 6 0 9 0 8 7 0.. 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...