Thursday 19 February 2015

Electronic Dust Mite Controller from Aller DMC

Ape itu Dust Mite?

Dust Mite ataupon hama ini adalah sejenis pepijat yang sangat kecil yang ofcos kita tak nampak pon. Makanan hama ni adalah sel sel kulit mati dari manusia dan haiwan peliharaan. Cemana pon, hama ni tak bahaya pada kita sebenarnye, tapi najis hama yang banyak memberi impak pada kesihatan kita, lagi lagi pada sesape yang sensitif. Dalam tempoh 10 minggu, seekor hama ni bole menghasilkan 2000 najis!! betapa banyaknye najis hama ni kat atas tilam kita especially. bole refer diSINI untuk info lanjut. Nak tengok tak rupa dust mite?

Geli tak?

Apa pula Aller DMC?

Aller DMC adalah pengawal hama yang berfungsi mengeluarkan bunyi ultrasonic, tak dapat diengari oleh manusia mahu pun haiwan. Ia adalah plug and play device, yang sangat mudah digunakan. Saya pon gune Aller DMC dan memang tak kuarkan any sound pon, sebab saya manusia ye. sebab tu saya tak dengar. hihi.. tapi sebenarnye bunyi ni bole didengari oleh dust mite dan bunyi ini akan menggangu reproductive cycle dan feeding dust mite yang berada didalam range 80meter dan sekaligus mengurangkan populasi dust mite serta bahan buangannya @ najis.. eyarkk..

Dust mite controller brand Aller DMC (yang paling galmer la setakat ni)

kelebihan dust mite controller ni;

1. chemical free, sebab ia adalah device, takyah nak add pape, plug je. 
2. clinically proven effective. saya baru pakai, so saya takleh nak bagi review yang so sure. but its kind of work. 
3, membantu mengurangkan dan mengelakkan allergy. Ini pon tujuan saya beli,
4. totally safe untuk manusia dan haiwan. Small device macam bentuk mouse, takde chemical apply. It safe.
5. gune letrik yang sikit. pon saya takleh nak review lagi. tapi kalo tengok, memang saya tak rasa bagi efek pon kat bil letrik.

keberkesanan dia makan masa jugak, sebab kita guna bende ni untuk kawal cycle pembiakan dia. jadinya memang kene on berterusan dan efek nya kita bole tengok dalam masa 2-3 bulan. 

Purposely untuk bilik anak anak saya. 


Kecil je, kan?

kat mane bole dapat?

Bole beli online. Banyak online farmasi jual bende ni, harga yang saya jupe RM290, RM300.. lebih kurang tula. tapi saya nak cepat, saya malas nak online2, saya cari di Bangi, sume farmasi yang saya pegi takde jual. Farmasi favourite saya dekat area Gulatis or Old Town White Coffee or Bank Muamalat je yang ada jual. Harga RM300, tapi dia bagi saya RM290. Stok memang sangat terhad. Tapi kalo abis, dia memang akan topup. 

If ada allergy dengan dust mite, sangatla digalakkan beli. Tapi tak semata2 yang ni la. Berserta beberapa lagi body care yang saya akan ceritakan di entry seterusnya. ^____^

As a mother, we will do everything we can for our kids. That's what we call LOVE and its INFINITY..

1 comment:

  1. salam sis.. boleh x sy dapatkan nama farmasi tu?sy mmg tengah mencari ni

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...